GENEL
1. Kullanmakta olduğunuz web sitesi üzerinden elektronik
ortamda sipariş verdiğiniz takdirde, size sunulan ön bilgilendirme formunu ve
mesafeli satış sözleşmesini kabul etmiş sayılırsınız.
2. Alıcılar, satın aldıkları ürünün satış ve teslimi ile
ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli
Sözleşmeler Yönetmeliği (RG:27.11.2014/29188) hükümleri ile yürürlükteki diğer
yasalara tabidir.
3. Ürün sevkiyat masrafı olan kargo ücretleri herhangi bir
fiyat sınırı olmaksızın alıcılar tarafından ödenecektir.
4. Satın alınan her bir ürün, 30 günlük yasal süreyi aşmamak
kaydı ile alıcının gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa teslim edilir. Bu
süre içinde ürün teslim edilmez ise, Alıcılar sözleşmeyi sona erdirebilir.
Ayrıca Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği m. 9’a göre, bu süre tüketiciye daha
önceden yazılı olarak veya sürekli bir veri taşıyıcısıyla bildirmek koşuluyla
en fazla 10 gün uzatılabilir.
5. Satın alınan ürün, eksiksiz ve siparişte belirtilen
niteliklere uygun ve varsa garanti belgesi, kullanım kılavuzu ve ürüne ait
fatura gibi belgelerle teslim edilmek zorundadır.
SÖZLEŞME TARİHİ
Sözleşme tarihi, alıcı tarafından siparişin verildiği tarih
olan sözleşme tarihidir.
SATIN ALINAN ÜRÜN BEDELİ ÖDENMEZ İSE
Alıcı, satın aldığı ürün bedelini ödemez veya banka
kayıtlarında iptal ederse, Satıcının ürünü teslim yükümlülüğü sona erer.
ÖDEME ŞEKLİ VE KREDİ KARTININ YETKİSİZ KULLANIMI İLE YAPILAN
ALIŞVERİŞLER
1. http://https://www.sivereklibayramusta.com.tr dan kredi
kartı (Visa, Master Card , vs. ) ya da banka havalesi ile alışveriş
yapılabilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil,
kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı ya da havalenin (EFT’nin)
banka hesaplarına ulaştığı belirlenen andır. Ödemeli gönderi ya da posta çeki
gibi müşteri hizmetleri ile görüşülmeden gerçekleştirilen ödeme yöntemleri
kabul edilmez.
2. Ürün teslim edildikten sonra, alıcının ödeme yaptığı
kredi kartının yetkisiz kişiler tarafından haksız olarak kullanıldığı tespit
edilirse ve satılan ürün bedeli ilgili banka veya finans kuruluşu tarafından
satıcıya ödenmez ise, alıcı, sözleşme konusu ürünü 3 gün içerisinde nakliye
gideri satıcıya ait olacak şekilde satıcıya iade etmek zorundadır.
3. Ödemeyi Banka Havalesi veya EFT (Elektronik Fon
Transferi) yaparak, Türkiye İş Bankası hesaplarımızdan (TL) herhangi birine
yapabilirsiniz.
4. Sitemiz üzerinden kredi kartlarınız ile, her türlü kredi
kartınıza online tek ödeme ya da online taksit imkânlarından
yararlanabilirsiniz. Online ödemelerinizde siparişiniz sonunda kredi
kartınızdan tutar çekim işlemi gerçekleşecektir.
ÖNGÖRÜLEMEYEN SEBEPLERLE ÜRÜN SÜRESİNDE TESLİM EDİLEMEZ İSE:
1.Sözleşmenin imzalandığı tarihte mevcut olmayan veya
öngörülmeyen, tarafların kontrolleri dışında gelişen, ortaya çıkmasıyla
taraflardan birinin ya da her ikisinin de sözleşme ile yüklendikleri borç ve
sorumluluklarını kısmen ya da tamamen yerine getirmelerini ya da bunları
zamanında yerine getirmelerini olanaksızlaştıran durumlar, mücbir sebep (Doğal
afet, savaş, terör, ayaklanma, değişen mevzuat hükümleri, el koyma veya grev,
lokavt, üretim ve iletişim tesislerinde önemli ölçüde arıza vb.) olarak kabul edilecektir.
2. Satıcının öngöremeyeceği mücbir sebepler oluşursa ve ürün
süresinde teslim edilemez ise, durum Alıcı’ya bildirilir. Alıcı, siparişin
iptalini, ürünün benzeri ile değiştirilmesini veya engel ortadan kalkana dek
teslimatın ertelenmesini talep edebilir. Alıcı siparişi iptal ederse; ödemeyi
nakit ile yapmış ise iptalinden itibaren 14 gün içinde kendisine nakden bu
ücret ödenir. Alıcı, ödemeyi kredi kartı ile yapmış ise ve iptal ederse, bu
iptalden itibaren yine 14 gün içinde ürün bedeli bankaya iade edilir, ancak
bankanın alıcının hesabına 2-3 hafta içerisinde aktarması olasıdır.
3. Mücbir sebebin devamı esnasında satıcının edimlerini
yerine getirememelerinden dolayı herhangi bir sorumlulukları doğmayacaktır.
İşbu mücbir sebep durumu 30 (otuz ) gün süreyle devam ederse, taraflardan her
birinin, tek taraflı olarak fesih hakkı doğmuş olacaktır.
TESLİMAT VE ALICININ ÜRÜNÜ KONTROL ETME YÜKÜMLÜLÜĞÜ
1. Ürün/ürünler satıcının anlaşmalı olduğu kargo ile
alıcının adresine teslim edilecektir. Teslimat süresi, Sipariş onayı mailinin
gönderilmesinden ve sözleşmenin kurulmasından itibaren 30 gündür. Alıcıya
önceden yazılı olarak veya bir sürekli veri taşıyıcısıyla bildirilmek koşuluyla
bu süre en fazla on gün uzatılabilir.
2. Ürünler, Kargo şirketlerinin adres teslimatı yapmadığı
bölgelere telefon ihbarlı olarak gönderilir.
3. Kargo Şirketinin haftada bir gün teslimat yaptığı
bölgelerde, sevk bilgilerindeki yanlışlık ve eksiklik olduğu hallerde, bazı
sosyal olaylar ve doğal afetler gibi durumlarda belirtilen gün süresinde sarkma
olabilir. Bu sarkmalardan dolayı alıcı satıcıya herhangi bir sorumluluk
yükleyemez. Ürün, Alıcı’dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim
edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden, sevk bilgilerindeki yanlışlık
ve/veya Alıcının yerinde olmamasından doğabilecek ekstra kargo bedellerinden
satıcı sorumlu değildir. Belirtilen günler içeriğinde ürün/ürünler müşteriye
ulaşmadıysa teslimat problemleri müşteri hizmetlerine destek@gidaevim.com
e-mail adresi kullanılmak sureti ile derhal bildirilmelidir.
4. Alıcı, sözleşme konusu mal/hizmeti teslim almadan önce
muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı
mal/hizmeti kargo şirketinden teslim almayacaktır. Zarar görmüş paket
durumunda; Zarar görmüş paketler teslim alınmayarak Kargo Şirketi yetkilisine
tutanak tutturulmalıdır. Eğer Kargo Şirketi yetkilisi paketin hasarlı olmadığı
görüşünde ise, alıcının paketin orada açılarak ürünlerin hasarsız teslim
edildiğini kontrol ettirme ve durumun yine bir tutanakla tespit edilmesini
isteme hakkı da vardır. Paket Alıcı tarafından teslim alındıktan sonra Kargo
Şirketinin görevini tam olarak yaptığı yani teslim alınan mal/hizmetin hasarsız
ve sağlam olduğu kabul edilmiş olur. Paket kabul edilmemiş ve tutanak tutulmuş
ise, durum, tutanağın alıcıda kalan kopyasıyla birlikte en kısa zamanda Satıcı
Müşteri Hizmetlerine bildirilmelidir. Alıcı, Teslimden sonra mal/hizmeti özenle
korumak zorundadır. Cayma hakkı kullanılacaksa mal/hizmet kullanılmamalıdır.
Ürünle birlikte Fatura da iade edilmelidir. Ürünler kullanılmış, yıpranmış bir
şekilde Satıcıya ulaşırsa, ürün Alıcı’ya geri gönderilebilir ve bu durumda
ücret iadesi yapılmaz. Tek kullanımlık ürünler ile hızlı bozulan veya son
kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünlerin iadesi kabul edilmez.
CAYMA HAKKI
Alıcı, satın aldığı ürünün kendisine veya gösterdiği
adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde,
satıcıya aşağıdaki iletişim bilgileri üzerinden bildirmek şartıyla hiçbir hukuki
ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı
reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir.
SATICININ CAYMA HAKKI BİLDİRİMİ YAPILACAK İLETİŞİM BİLGİLERİ
Adres: Hasan Çelebi Mh. Kemaliye caddesi. No. 59 ( şeytan
küçesi)
Siverek/Şanlıurfa
Eposta: info@sivereklibayramusta.com.tr
Tel: 0 545 415 27 29
CAYMA HAKKININ SÜRESİ
1. Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde,
sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise malın teslim
alındığı gün başlar.
2. Alıcının hizmet satın aldığı sözleşmelerde, cayma hakkı
süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan
hizmet sözleşmelerinde cayma hakkı kullanılamaz.
3. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar
satıcıya aittir.
4. Cayma hakkının kullanılması için 14 (on dört) günlük süre
içinde satıcıya iadeli taahhütlü posta, faks veya eposta ile yazılı bildirimde
bulunulması ve ürünün işbu sözleşmede düzenlenen "Cayma Hakkı
Kullanılamayacak Ürünler" hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması
şarttır.
CAYMA HAKKININ KULLANIMI
1. 3. kişiye veya ALICI’ ya teslim edilen ürünün faturası,
(İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, iade ederken kurumun
düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir.
Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği
takdirde tamamlanamayacaktır.)
2. İade formu, İade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı,
varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim
edilmesi gerekmektedir.
İADE KOŞULLARI
1. Satıcı, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasından
itibaren en geç 10 günlük süre içerisinde toplam bedeli ve Alıcıyı borç altına
sokan belgeleri Alıcıya iade etmek ve 20 günlük süre içerisinde malı iade
almakla yükümlüdür.
2. Alıcının kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın
değerinde bir azalma olursa veya iade imkânsızlaşırsa alıcı kusuru oranında
satıcının zararlarını tazmin etmekle yükümlüdür. Ancak cayma hakkı süresi
içinde malın veya ürünün usulüne uygun kullanılması sebebiyle meydana gelen
değişiklik ve bozulmalardan alıcı sorumlu değildir.
3. Cayma hakkının kullanılması nedeniyle satıcı tarafından
düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya
kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir.
CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER
Alıcının isteği veya açıkça kişisel ihtiyaçları
doğrultusunda hazırlanan ve geri gönderilmeye müsait olmayan, iç giyim alt
parçaları, mayo ve bikini altları, makyaj malzemeleri, tek kullanımlık ürünler,
çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan
mallar, Alıcıya teslim edilmesinin ardından ALICI tarafından ambalajı açıldığı
takdirde iade edilmesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan ürünler, teslim
edildikten sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün
olmayan ürünlerin ambalajının ALICI tarafından açılmış olması halinde iadesi
Yönetmelik gereği mümkün değildir. Ayrıca Cayma hakkı süresi sona ermeden önce,
tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin cayma hakkının kullanılması
da Yönetmelik gereği mümkün değildir.
TEMERRÜT HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI
ALICI, ödeme işlemlerini kredi kartı ile yaptığı durumda
temerrüde düştüğü takdirde, kart sahibi banka ile arasındaki kredi kartı
sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyeceğini ve bankaya karşı sorumlu olacağını
kabul, beyan ve taahhüt eder. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara
başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet ücretini Alıcıdan talep edebilir ve
her koşulda Alıcının borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, alıcı, borcun
gecikmeli ifasından dolayı satıcının uğradığı zarar ve ziyanını ödeyeceğini
kabul eder.